Дидактична гра "Один - багато"
Лексична тема "Фрукти"
|
Дидактична гра"Збери картинку"(автоматизація свистячих, шиплячих, сонорних звуків) |
Дидактична гра "Назви усі звуки" |
Дидактична гра "Назви усі звуки" |
Дидактична гра "Назви усі звуки" |
Дидактична гра "Назви усі звуки" |
Дидактична гра "Смачне чаювання" |
Гра-тренажер "Ігри з Карлсоном"Автоматизація та диференціація звуків: [Р] - [Л] - [В] |
Гра "На гірці"
Тема: Автоматизація звука С в словах
|
Гра "Новий Рік"автоматизація звука Р в словах |
Завдання для перевірки розуміння прочитаного |
Дидактична гра: "В країні звука Ж" |
Для чого потрібна вода?
(картинний матеріал)
|
Гра на розвиток уяви, образного мислення
"Загадкові малюнки"
|
Гра на розвиток уваги "Що переплутав художник"
|
Цікава гра для розвитку уяви "Знайди мою тінь"
|
Приклади дидактичних ігор для розвитку всіх розділів мовлення: звукова культура, словникова робота, граматична компетентність, зв'язне мовлення.
|
Дидактична гра
"ЗНАЙДИ ПРЕДМЕТ НА ЗАДАНИЙ СКЛАД"
|
Цікаві завдання на розвиток зорового сприймання
|
Розвиваємо зорове сприймання
|
Розвиток зорового сприймання за допомогою фігур Поппельрейтера
|
Енциклопедія завдань з розвитку уваги, уяви, пам'яті, логіки
|
Підготовка руки до письма
|
Розвиваємо увагу (для дітей 3-4 років) |
Дидактична гра "А що було потім?
(періодизація)
|
Дидактична гра "Хто швидше?"
|
Фразовий конструктор. Е.А. Алифанова, Н.Е. Егорова
|
Звуковые шашки
Цель: автоматизация и дифференциация проблемных звуков в слогах, словах. Оборудование: Шашечная доска + шашки(круглые картинки на проблемный звук).Например: 12( зеленые)картинок-шашек на звук Р, 12 (синие) картинок-шашек на звук Р. |
Дидактична гра "Чарівний потяг"
Гра містить завдання для розвитку сенсорних здібностей (форма, колір), розвитку мовлення (антоніми, назви дитинчат), розвитку мислення ("Хто що їсть?", "Що до чого?") Кожний лист можна роздрукувати у форматі А-4. |
Дидактична гра "Склади пазли"
Тема: "Транспорт" |
Дидактична гра " Жабка і жабенята"
Для дітей раннього віку. |
Игры для развития фонематического слуха
Под фонематическим слухом основным компонентом восприятия речи — понимается способность человека слышать отдельные фонемы, или звуки в слове. Так, ребенок, поступающий в школу, должен уметь различать отдельные звуки в слове. С целью развития фонематического восприятия,я предлагаю использовать следующие игры.
|
Дидактична гра "Розумні ручки"
Розвиваємо дрібну моторику. |
ДИДАКТИЧНА ГРА : "ЗНАЙДИ МАЛЮНОК З ОДИНАКОВОЮ НАЗВОЮ"
СЛОВА-ОМОНІМИ |
Игра " Накорми животных"
Аналог игры " Прожорливые фрукты" |
Игра " Прожорливые фрукты" 2 вариант
|
Игра " Прожорливые фрукты" 1 вариант
|
Гра для пальчиків " Пальчикові стежинки". Дуже подобається дітям!
|
Дидактична гра "Логопедичне лото"
|
Дидактична гра: " Шнурівочка"
|
1-40 41-64
ІГРИ ТА ВПРАВИ НА РОЗВИТОК НАВИЧОК СПІЛКУВАННЯ, ГРУПОВОЇ ВЗАЄМОДІЇ
ВІТАННЯ
Мета: розвивати почуття єдності; учити позбуватися
напруження.напруження.
ХІД ГРИ
Діти утворюють коло.Вихователь учить дітей правильно вітатися.
Вихователь.Подивіться будь-ласка, на свого сусіда, посміхніться йому, вклоніться іскажіть: «Вітаю», а зараз зробіть те саме із сусідом із другого боку.
Згодом діти утворюють коло,вихователь пропонує торкнутися плечем сусіда з одного боку, а потім — іздругого; те саме можна зробити носиками, долоньками. Це ще один вид вітання —невербальне (тактильне).
ПОСМІШКА ПО КОЛУ
Мета: розвивати почуття доброзичливості, уваги одне до одного.
ХІД ГРИ
Діти утворюють коло.Вихователь пропонує дітям передати уявну посмішку з рук у руки по колу, посміхаючись одне одному і промовляючи до свого сусіда що-небудь приємне і хороше.
ДОБРЕ СЕРЦЕ
Мета: розвивати навички спілкування, групової взаємодії.
ХІД ГРИ
Вихователь розташовує дітей у формі уявного серця, пропонуючи дітям по черзі передавати мотузок або клубок ниток і говорячи при цьому компліменти одне одному. Під час гри мотузок з’єднується І кладеться на підлогу. Вихователь пропонує поглянути на фігуру і відповісти, що вона їм нагадує, що вони відчувають.
« ХТО Я?»
Мета: давати дітям можливість поглянути на себе ніби з різних
боків; розширювати уявлення про себе.боків; розширювати уявлення про себе.
ХІД ГРИ
Діти по черзі намагаютьсяназвати якомога більше відповідей на запитання «Хто я?» З метою опису себе вони використовують характеристики, риси, інтереси й почуття, і кожне речення починаються із займенника «Я». Наприклад: «Я — дівчинка», «Я — людина, яка займається спортом», «Я — хороша людина» тощо.
Вихователь стежить за тим,щоб діти не повторювали те, про що говорили попередні діти, а описували саме себе.
МАЛЮЄМО СЕБЕ
Мета: учити усвідомлювати себе як індивідуальність; учити
усвідомлювати різні сторони свого характеру.
ХІД ГРИ
Вихователь дитині пропонує кольоровими олівцями намалювати себе зараз і в минулому. Обговорює із нею деталі малюнка, чим вони різняться. Запитує дитину, що їй подобається і не подобається в собі.
Це корисно для визначення того, що змінилося в дитині порівняно з минулим, і що ще хотілося б змінити.
КРАЇНА X (колективний малюнок)
Мета: давати можливість кожній дитині взяти участь у спільній
діяльності; побачити, яке місце займає дитина у групі; допомогти закріпити
наочно ті знання, які дитина здобуває у школі на заняттях або в дитячому
садку.діяльності; побачити, яке місце займає дитина у групі; допомогти закріпитинаочно ті знання, які дитина здобуває у школі на заняттях або в дитячомусадку.
ХІД ГРИ
Ця вправа передбачаєспільне малювання дітей на великому аркуші паперу. Вихователь пропонує дітямразом вигадати свою крашу, дати їй назву і намалювати. Кожна дитина малює наспільній картині те, що хоче. Вихователь також може брати участь у спільномумалюванні.
ПОВОДИР
Мета: розвивати почуття відповідальності за іншу людину, довіри
одне до одного.
одне до одного.
ХІД ГРИ
Вправа виконується у парах.Спочатку ведучий водить веденого з пов’язкою на очах, керуючи ним івідповідаючи за його безпеку. Потім діти міняються ролями.
ПРОГРАВАННЯ СИТУАЦІЙ
Мета: сприяти розвитку згуртованості групи, організації спільних
дій; розвивати почуття спільності та сприяти встановленню у групі атмосфери
довіри і безпеки; формувати уважне та дбайливе ставлення одне до одного.дій; розвивати почуття спільності та сприяти встановленню у групі атмосферидовіри і безпеки; формувати уважне та дбайливе ставлення одне до одного.
ХІД ГРИ
Вихователь пропонує дітямрозіграти різні ситуації. Це можуть бути ситуації з реального життя, наприклад,конфлікт, що виник у грі, або запропоновані вихователем ситуації, але такожнаближені до реальних, наприклад:
— «Ти посварився з другом, а тепер хочеш помиритися»;
—«Ти приніс до дитячого садка апельсин, а твій друг сьогодні не має нічого смачненького»;
— «Ти завітав на дитяче свято, де нікого не знаєш. Познайомся з дітьми» тощо.
Вихователеві слідвідзначити, що діти самі формулюють ті правила, що допоможуть їм ефективноспілкуватися (дружби, ввічливості тощо). Поступово під час рольових ігорвихователеві можна розпочати використовувати такі прийоми:
— створення обстановки, що відповідає грі
— обмін ролями (діти під час гри обмінюються ролями, що дає
можливість пристати на думку іншого, відчути його переживання);можливість пристати на думку іншого, відчути його переживання);
— «дзеркало» (після гри діти намагаються якомога точніше зобразити
позу, звички, типові вирази обличчя тієї чи іншої дитини).позу, звички, типові вирази обличчя тієї чи іншої дитини).
У грі вихователеві необхідно звернути увагу на взаємодію дітей, а також на можливі причини виникнення тих чи інших проявів.
МІСТОК
Мета: тренувати взаєморозуміння дітей.
ХІД ГРИ
Вихователь проводить напідлозі дві паралельні лінії на відстані !І() см одна від одної. Це «міст», підним внизу — швидка «гірська річка».
Назустріч одна одній наміст ступають по одній дитини. Не говорячи, їм необхідно порозумітися,розійтися і, не наступивши при цьому на лінію, пройти кожному у своємунапрямку. Наступити на лінію — означає зірватися вниз.
Діти грають парами зі зміною партнерів.
Вихователь. З ким у грі ви почувалися надійно та впевнено?
У грі яскраво виявляється спрямованість взаємин. Високо цінується бажання та уміння допомагати іншим.
ЗНАЙДИ ДРУГА
Вправа виконується серед дітей. Одній половині дітей вихователь зав’язує очі, даючи можливість походити приміщенням і пропонуючи знайти та впізнати решту. Дитину можна впізнати, обмацуючи волосся, одяг, руки. Потім, коли друга знайдено, гравці міняються ролями.
ДРУЖБА ПОЧИНАЄТЬСЯ З УСМІШКИ...
Ті діти, які сидять у колі, беруться за руки, дивляться сусідові у вічі, мовчки дарують йому по черзі добру усмішку.
ДОБРА ТВАРИНА
Учасники гри утворюють коло і беруться за руки. Ведучий тихим голосом говорить: «Ми — одна велика добра тварина. Давайте послухаємо, як вона дихає!» Діти прислухаються до свого подиху, подиху сусідів.
«А тепер подихаємо разом!» Вдих — усі роблять крок уперед. Вищі х — усі роблять крок назад. Вдих — усі роблять 2 кроки вперед, видих — усі роблять 2 кроки назад.
ІГРИ НА РОЗВИТОК ЕМОЦІЙНО-ВОЛЬОВОЇ СФЕРИ
СОНЯЧНІ
ЗАЙЧЕНЯТА
Мета: сприяти психологічному розвантаженню; виховувати доброту,
чутливість.чутливість.
ХІД ГРИ
Діти утворюють коло. Усі вони — «сонячні зайченята». Одна дитина — «сонечко». «Сонечко» по черзі торкається «сонячних зайчиків» своїми «промінчиками», і кожен «зайчик» каже йому будь-яке лагідне слово. Після того, як «сонечко» торкнеться всіх «зайченят» , воно пригадує все хороше, що казали про нього «зайченята».
Гра повторюється, доки у ролі «сонечка» не побувають усі діти.
Найуважнішим є те «сонечко», яке пригадає добрі слова всіх «зайченят». Вихователь пропонує дітям придумати пісеньку чи казочку про сонечко.
ЧАРІВНИЙ ПРОМІНЧИК
Мета: виховувати взаємодопомогу, оптимізм.
Хід Гри
Вихователь пропонує дітям уявити, що одного разу сонечко надіслало на землю добрий чарівний промінчик.
Діти повинні придумати, чим і як чарівний промінчик допоможе людям у різних ситуаціях.
— Хтось заблукав у лісі.
—
- Хтось посварився зі своїм товаришем.
— Хтось отримав зауваження.
— У когось захворіла мама.
— Хтось запізнився на потяг тощо.
Наприклад, людині, яка запізнилась на потяг, промінчик подарує квиток на сонячний потяг. На ньому людина доїде до сонечка, яке почастує її сонячним обідом, а потім промінчик миттєво віднесе її в те місце на Землі, куди вона хоче потрапити.
Вихователь просить дітей намалювати, як чарівний промінчик допомагає людям у різних ситуаціях. Із дитячих малюнків створюється виставка «Добрий чарівний промінчик».
ФЕЯ МУДРОСТ
Мета: розвивати увагу , мислення, морально-вольові якості.
ХІД ГРИ
Вихователь пропонує дітям уявити, що мудрість — чарівна Фея, на шиї у якої прекрасне намисто з діамантів мудрості. Кожен діамант — одна з якостей мудрості, наприклад: скромність, уміння вибачати, уміння слухати тощо.
Назвати усі ці діаманти.
Вихователь пропонує уявити,що Фея Мудрості прийшла до дітей додому. До якого з діамантів дітям необхідно торкнулися б перш за все і чому?
Дітям необхідно придумати казку про те, що з ними відбудеться, коли вони отримають в подарунок ту чи іншу якість мудрості.
МУДРА СОВА
Мета: розвивати творчу активність, взаємодопомогу, симпатії.
ХІД ГРИ
Вихователь роздає дітям картинки з малюнками різних лісових мешканців. Діти утворюють коло. Один із них — Мудра Сова. Кожен придумує будь-яку ситуацію, у яку потрапив лісовий мешканець, і запитує поради у Сови.
Наприклад, двоє зайчиків на галявині побилися між собою через одну велику ягоду полуниці.
Порада Сови.Оскільки ягідка одна, зайченята повинні подарувати її своїй мамі.
Якщо Мудра Сова впродовж декількох секунд не може дати мудрої поради, то Совою стає той, кому нічим не зарадили.
Наймудрішою є та Сова, яка дасть лісовим мешканцям найбільше мудрих порад. Потім лісові мешканці малюють те, що їм порадила Мудра Сова.
ЩАСЛИВІ ПРЕДМЕТИ
Мета: виховувати взаємодопомогу, чуйність.
ХІД ГРИ
Вихователь об’єднує дітей у групи і роздає їм картинки з малюнками різних предметів: вікон, дерев,будинків тощо. Кожна група повинна придумати сценку про те, як зробити, щоб той чи інший предмет був щасливим.
Наприклад, щоб вікно стало щасливим, його потрібно помити, дерево — полити тощо.
Діти повинні показати свої сценки за допомогою міміки і жестів. Решта відгадують, які предмети зображують їх товариші та що було зроблено, щоб ці предмети почувалися щасливими.
ЩО ВПЛИВАЄ НА ДОЛЮ
Мета: розвивати морально-вольові якості, доброзичливість.
ХІД ГРИ
Вихователь пропонує дітям подумати, які добрі й погані вчинки впливають на долю людини. Діти повинні пригадати якийсь власний добрий вчинок, завдяки якому в їх долі відбулося багато хорошого, і будь-який свій поганий вчинок, що вплинув на їх долю.
Потім вихователь пропонує намалювати якийсь позитивний випадок із власного життя, що вплинув на їх долю.
НАШ РОЗДУМ
Мета: спонукати дітей до роздумів; розвивати мислення, мовлення,
взаєморозуміння.
взаєморозуміння.
ХІД ГРИ
Вихователь пропонує дітям поміркувати і перелічити все хороше:
І добре, що може дати людині розум. Згодом перелічити все погане,, до чого може призвести людину незнання.
Після цього діти разом із дорослим придумують казку про те, як розумна порада (розумна книга, фільм, товариш та ін.) допомогла людини позбавитися незнання.
КАПРИЗУЛЯ
Мета: сприяти подоланню впертості та негативізму.
ХІД ГРИ
Діти, які входять в коло (обруч), по черзі зображують «капризну дитину». Решта допомагають словами:«Сильніше, сильніше...». Потім діти об’єднуються в пари «дитина» і «батько (мати)»: «дитина» капризує, «батько (мати)» вмовляє її, заспокоює. Кожен гравець повинен побувати в ролі «капризулі» та «батька».
ФЕЯ ДОБРОТИ
Мета: формувати поняття доброти; учити співвідносити вчинки
дітей із проявом доброти.
ХІД ГРИ
Обирається Фея Доброти. Вихователь пропонує дітям утворити коло і поставити перед собою руки. Він бере каблучку, обходить із нею всіх дітей і непомітно вкладає її до рук однієї дитини.
Вихователь.Хто сьогодні найдобріший, біжи до мене скоріше!
Той, у кого виявиться каблучка, повинен вибігти в центр кола. Фея торкається когось із дітей і говорить про дитину щось добре. Той, кого торкнулася Фея, повинен сказати щось добре про сусіда, а той — наступній у колі дитині, тощо. Остання дитина повторює все добре, що діти сказали одне про одного.
ДОБРИЙ СВІТ
Мета: формувати поняття доброти; розвивати уяву.
ХІД ГРИ
Вихователь об’єднує дітей у кілька груп, дає кожній групі картинку із зображенням різних предметів,наприклад: літака, потяга, будинку, людини. Діти повинні придумати і намалювати казку про добрий літак, будинок, людину тощо. За цими малюнками представники різних груп розповідають свої казки. Із малюнків вихователь може влаштувати виставку «Добрий світ навколо нас».
ДОБРИЙ ЛІС
Мета: формувати поняття доброти, розвивати уяву.
ХІД ГРИ
Вихователь об’єднує дітей у групи, роздає їм картки зі словами або малюнками, наприклад: море, ліс, місто, дім тощо. Діти повинні описати «чарівні закони», за якими живуть у доброму морі, місті, лісі, домі тощо. Вихователь пропонує дітям намалювати добрий ліс, місто,море і розповісти за своїми малюнками про добрі закони того чи іншого місця.
ХТО ПРИЙДЕ НА ДОПОМОГУ
Мета: формувати уявлення дітей про дружбу, товаришування,
взаємодопомогу.
взаємодопомогу.
ХІД ГРИ
Вихователь об’єднує дітей у групи і пропонує кожній придумати оповідання про те, як ті, хто є частиною живої природи, зможуть допомогти людям у таких ситуаціях:
— - дитина почала тонути в морі (собака, дельфін);
- у дім залізли злодії (собака);
- у людини заболіло серце (конвалія);
- у людини часто болить горло (бджола).
СЛОВЕСНІ ІГРИ МОРАЛЬНО-ЕТИЧНОГО ЗМІСТУ
ПРОДОВЖТЕ РЕЧЕННЯ.
Мета: навчити самостійно закінчувати висловлену думку за аналогією до відповіді дорослого; розвивати уяву, пам'ять, виховувати почуття гуманності, повагу до людей любов до природи.
Я гадаю, що добре – це коли…
Птахи відлітають у вирій, тому що…
Коли бабуся спить не можна голосно говорити і кричати, тому що…
Ластівки літають низенько над землею, тому що…
«БЕЗ КОГО Я НЕ МОЖУ ОБІЙТИСЯ»
Мета: розширити уявлення дітей про коло людей, які заслуговують шанобливого ставлення, переконати дітей у чеснотах їхніх однолітків.
Діти сидять у колі, перекидаючи один одному м’яч промовляють:
Я не можу обійтися без…(називають ім’я дитини, якій кинуто м’яч), тому що вона…(самостійна, старанна, добра, розумна, гарна, весела…).
«МОЄ ІМ’Я»
Мета: активізувати рефлексію, стимулювати дітей до самоспоглядання, самоаналізу та самооцінки.
Діти сидять по колу доторкаючись один до одного долоньками, повторюють варіанти імені сусіда, а потім називають варіанти свого імені: «Це – Таня, Танечка, Танюша, а я - Сашко, Саня, Саша».
«Я ШАНУЮ СВОЮ РОДИНУ, ТОМУ ЩО…»
Мета: акцентувати увагу дітей на членах своєї родини, які заслуговують уважного та шанобливого ставлення.
«ЛАНЦЮЖОК КОМПОНЕНТІВ»
Мета: допомогти дітям виявити найкращі почуття до своїх однолітків та розширити відповідний словник.
Діти сидять у колі. Передаючи м’яч один одному, говорять компліменти: «Ти добрий»,«Ти красивий», « Ти чесний»…
«УСМІХНИСЬ І СКАЖИ «ЧАРІВНЕ СЛОВО»
«КОГО МИ НАЗИВАЄМО ДОБРИМИ, ЧЕСНИМ, ВВІЧЛИВИМ»
Мета: виробити правила доброти чесності ввічливості.
Правила доброти:
1. Допомагати слабким, маленьким, хворим, стареньким, а
також тим, хто потрапив у біду.також тим, хто потрапив у біду.
2. Пробачати помилки іншим.
3. Не бути жадібним.
4. Не заздріти.
5. Співчувати іншим.
Правила чесності:
1. Сказав – зроби.
2. Невпевнений – не обіцяй.
3. Помилився – визнай.
4. Забув – попроси вибачення.
5. Говори те, що думаєш.
6. Не можеш сказати правду – поясни чому.
7. Не видавай чужу таємницю
ОЗДОРОВЧІ ІГРИ
СОНЕЧКО
Дітям необхідно заплющитиочі, простягти руки, уявити, що на долоньках лежать маленькі сонечка. Через пальчики йде тепло по всій руці, руки відпочивають. Сонячні промінчики зігрівають стопи, пальці рук та ніг відпочивають. Уявити живіт як кульку. На вдиху кулька злегка піднімається, на видиху — опускається. Дихання заспокоюється, стає повільним,
рівномірним. Слід усміхнутися та говорити добрі слова одне одному.
Психоформули
Я — дитина хороша, ласкава.
Я привітна, гарна, славна,
Я здорова, не хворію,
Зимі білосніжній радію.
Доброго ранку земле моя!
Доброго ранку, джерельна водице!
Доброго панку,чисте повітря!
Доброго ранку, сонце привітне!
Доброго ранку, звірі і люди!
Доброго ранку, люди!
Всіх я вітаю, будьте здорові.
Усміхнуся сонечку:
«Здрастуй золоте!»
Усміхнуся квіточці —
Хай вона цвіте.
Усміхнуся дощику:
«Лийся мов з відра!»
Друзям усміхнуся:
«Бажаю вам добра!»
Я — здорова гарна дитина.
Всім дітям групи я бажаю здоров’я.
Нехай вони будуть веселі,
Здорові, красиві, щасливі.
Вихователь. А тепер лягайте зручно, заплющте оченята, руки покладіть долонями догори.
Привітаймо природу і людей, повторюйте за мною:
Доброго ранку, життєдайна земле!
Доброго ранку, джерельна водице!
Доброго ранку, чисте повітря!
Доброго ранку, звірі!
Доброго ранку, люди!
Повітря, земля і вода — це
Природа.
Тварина, рослина і птах — це Природа.
Природа — це я. І ти —Це Природа.
Повинні ми жити у злагоді.
Наприкінці діти утворюютьколо, беруться за руки, стискають їх легенько і усміхаються одне одному, апотім дарують свою усмішку Всесвіту.
одне до одного.
ХІД ГРИ Вихователь проводить напідлозі дві паралельні лінії на відстані !І() см одна від одної. Це «міст», підним внизу — швидка «гірська річка». Назустріч одна одній наміст ступають по одній дитини. Не говорячи, їм необхідно порозумітися,розійтися і, не наступивши при цьому на лінію, пройти кожному у своємунапрямку. Наступити на лінію — означає зірватися вниз. Діти грають парами зі зміною партнерів. Вихователь. З ким у грі ви почувалися надійно та впевнено?
У грі яскраво виявляється спрямованість взаємин. Високо цінується бажання та уміння допомагати іншим.
Наприклад, людині, яка запізнилась на потяг, промінчик подарує квиток на сонячний потяг. На ньому людина доїде до сонечка, яке почастує її сонячним обідом, а потім промінчик миттєво віднесе її в те місце на Землі, куди вона хоче потрапити. Вихователь просить дітей намалювати, як чарівний промінчик допомагає людям у різних ситуаціях. Із дитячих малюнків створюється виставка «Добрий чарівний промінчик».
ХІД ГРИ Вихователь об’єднує дітей у групи і роздає їм картинки з малюнками різних предметів: вікон, дерев,будинків тощо. Кожна група повинна придумати сценку про те, як зробити, щоб той чи інший предмет був щасливим. Наприклад, щоб вікно стало щасливим, його потрібно помити, дерево — полити тощо. Діти повинні показати свої сценки за допомогою міміки і жестів. Решта відгадують, які предмети зображують їх товариші та що було зроблено, щоб ці предмети почувалися щасливими.
ХІД ГРИ Вихователь пропонує дітям подумати, які добрі й погані вчинки впливають на долю людини. Діти повинні пригадати якийсь власний добрий вчинок, завдяки якому в їх долі відбулося багато хорошого, і будь-який свій поганий вчинок, що вплинув на їх долю. Потім вихователь пропонує намалювати якийсь позитивний випадок із власного життя, що вплинув на їх долю.
взаєморозуміння.
ХІД ГРИ Діти, які входять в коло (обруч), по черзі зображують «капризну дитину». Решта допомагають словами:«Сильніше, сильніше...». Потім діти об’єднуються в пари «дитина» і «батько (мати)»: «дитина» капризує, «батько (мати)» вмовляє її, заспокоює. Кожен гравець повинен побувати в ролі «капризулі» та «батька».
ХІД ГРИ Вихователь об’єднує дітей у кілька груп, дає кожній групі картинку із зображенням різних предметів,наприклад: літака, потяга, будинку, людини. Діти повинні придумати і намалювати казку про добрий літак, будинок, людину тощо. За цими малюнками представники різних груп розповідають свої казки. Із малюнків вихователь може влаштувати виставку «Добрий світ навколо нас». ДОБРИЙ ЛІС Мета: формувати поняття доброти, розвивати уяву.
ХІД ГРИ Вихователь об’єднує дітей у групи, роздає їм картки зі словами або малюнками, наприклад: море, ліс, місто, дім тощо. Діти повинні описати «чарівні закони», за якими живуть у доброму морі, місті, лісі, домі тощо. Вихователь пропонує дітям намалювати добрий ліс, місто,море і розповісти за своїми малюнками про добрі закони того чи іншого місця.
взаємодопомогу.
- у людини заболіло серце (конвалія);
СЛОВЕСНІ ІГРИ МОРАЛЬНО-ЕТИЧНОГО ЗМІСТУ
Діти сидять у колі, перекидаючи один одному м’яч промовляють: Я не можу обійтися без…(називають ім’я дитини, якій кинуто м’яч), тому що вона…(самостійна, старанна, добра, розумна, гарна, весела…).
Діти сидять по колу доторкаючись один до одного долоньками, повторюють варіанти імені сусіда, а потім називають варіанти свого імені: «Це – Таня, Танечка, Танюша, а я - Сашко, Саня, Саша».
«ЛАНЦЮЖОК КОМПОНЕНТІВ»
Діти сидять у колі. Передаючи м’яч один одному, говорять компліменти: «Ти добрий»,«Ти красивий», « Ти чесний»…
«КОГО МИ НАЗИВАЄМО ДОБРИМИ, ЧЕСНИМ, ВВІЧЛИВИМ»
Правила доброти:
Правила чесності:
2. Невпевнений – не обіцяй.
3. Помилився – визнай.
4. Забув – попроси вибачення.
5. Говори те, що думаєш.
6. Не можеш сказати правду – поясни чому.
7. Не видавай чужу таємницю
ОЗДОРОВЧІ ІГРИ
Психоформули
Доброго панку,чисте повітря!
Дидактична гра"Збери картинку"(автоматизація свистячих, шиплячих, сонорних звуків) |
Дидактична гра "Назви усі звуки" |
Дидактична гра "Назви усі звуки" |
Дидактична гра "Назви усі звуки" |
Дидактична гра "Назви усі звуки" |
Дидактична гра "Смачне чаювання" |
Гра-тренажер "Ігри з Карлсоном"Автоматизація та диференціація звуків: [Р] - [Л] - [В] |
Гра "На гірці"
Тема: Автоматизація звука С в словах
|
Гра "Новий Рік"автоматизація звука Р в словах |
Завдання для перевірки розуміння прочитаного |
Дидактична гра: "В країні звука Ж" |
Для чого потрібна вода?
(картинний матеріал)
|
Гра на розвиток уяви, образного мислення
"Загадкові малюнки"
|
Гра на розвиток уваги "Що переплутав художник"
|
Цікава гра для розвитку уяви "Знайди мою тінь"
|
Приклади дидактичних ігор для розвитку всіх розділів мовлення: звукова культура, словникова робота, граматична компетентність, зв'язне мовлення.
|
Дидактична гра
"ЗНАЙДИ ПРЕДМЕТ НА ЗАДАНИЙ СКЛАД"
|
Цікаві завдання на розвиток зорового сприймання
|
Розвиваємо зорове сприймання
|
Розвиток зорового сприймання за допомогою фігур Поппельрейтера
|
Енциклопедія завдань з розвитку уваги, уяви, пам'яті, логіки
|
Підготовка руки до письма
|
Розвиваємо увагу (для дітей 3-4 років) |
Дидактична гра "А що було потім?
(періодизація)
|
Дидактична гра "Хто швидше?"
|
Фразовий конструктор. Е.А. Алифанова, Н.Е. Егорова
|
Звуковые шашки
Цель: автоматизация и дифференциация проблемных звуков в слогах, словах. Оборудование: Шашечная доска + шашки(круглые картинки на проблемный звук).Например: 12( зеленые)картинок-шашек на звук Р, 12 (синие) картинок-шашек на звук Р. |
Дидактична гра "Чарівний потяг"
Гра містить завдання для розвитку сенсорних здібностей (форма, колір), розвитку мовлення (антоніми, назви дитинчат), розвитку мислення ("Хто що їсть?", "Що до чого?") Кожний лист можна роздрукувати у форматі А-4. |
Дидактична гра "Склади пазли"
Тема: "Транспорт" |
Дидактична гра " Жабка і жабенята"
Для дітей раннього віку. |
Игры для развития фонематического слуха
Под фонематическим слухом основным компонентом восприятия речи — понимается способность человека слышать отдельные фонемы, или звуки в слове. Так, ребенок, поступающий в школу, должен уметь различать отдельные звуки в слове. С целью развития фонематического восприятия,я предлагаю использовать следующие игры.
|
Дидактична гра "Розумні ручки"
Розвиваємо дрібну моторику. |
ДИДАКТИЧНА ГРА : "ЗНАЙДИ МАЛЮНОК З ОДИНАКОВОЮ НАЗВОЮ"
СЛОВА-ОМОНІМИ |
Игра " Накорми животных"
Аналог игры " Прожорливые фрукты" |
Игра " Прожорливые фрукты" 2 вариант
|
Игра " Прожорливые фрукты" 1 вариант
|
Гра для пальчиків " Пальчикові стежинки". Дуже подобається дітям!
|
Дидактична гра "Логопедичне лото"
|
Дидактична гра: " Шнурівочка"
|
Дидактична гра " Скажи навпаки"
Тема: Слова-антоніми |
Дидактична гра "Прикріпи прищепку"
Розвиваємо дрібну моторику пальців рук. |
Дидактична гра: "Знайди уривок із малюнка"
|
Дидактична гра: "Який настрій у ведмедика?"
Мімічні вправи. |
Дидактична гра: "Будиночок для звуків"
|
Дидактична гра : "Назви одним словом"
Класифікація предметів. Птахи (зимуючі, перелітні, домашні, дикі), комахи, звірі, інструменти, посуд, шкільне приладдя,іграшки, їжа, риби, дерева, квіти, гриби, ягоди, овочі, фрукти,одяг, взуття, головні убори, меблі. |
Дидактична гра: "Хто що їсть?"для дітей дошкільного віку
|
Кросворди
|
Дидактична гра: "Що до чого?"
|
Дидактична гра
|
Тренажер грамотності
Для дітей, які вміють читати.
|
Дидактична гра "Хто де живе?"
|
Дидактична гра : "Розкажи, що ти знаєш про предмет"
|
Дидактична гра : "Асоціації"
|
Тренажер грамотності
|
ДИДАКТИЧНА ГРА : " ЗВУКОВЕ ДОМІНО"
|
ДИДАКТИЧНА ГРА З НАРОДОЗНАВСТВА
|
Дидактична гра: " Підбери за формою"
|
Підготовка руки до письма
|
"Знайди двері до хатки Колобка за кольором"
|
Дидактична гра "Звукове лото"
Завантажуйте з сервера версію для друку.
|
Дидактична гра "Четвертий зайвий" |
"Чарівні кубики"
Тема: Розвиток фонематичних процесів
|
"Логопедичний куб"
Тема: Визначення спільного звука в словах
Завантажуйте із сервера версію для друку!
Дивіться відео " Як зробити логоКУБ" на головній сторінці сайту (ліва колонка) або натискайте на це посилання:
|
Как сделать заказ ?
ОтветитьУдалитьКак сделать заказ ?
ОтветитьУдалить